CUSTOMER

The Customer to autorski film akcji stworzony na potrzeby konkursu organizowango przez producenta replik broni ASG - LCT Airsoft. Film zdobuł nagrodę "MASTERPIECE" 2021 LCT International Short Film Contest.

KONCEPCJA

Jako kolektyw kreatywnych ludzi z branży filmowej, lubimy czasami stowrzyć niekomercyjny projekt, w którym możemy pozwolić sobie na nieco więcej swobody, niż przy projektach komercyjnych. Dlatego, gdy nasz stały klient, firma Gunfire, poinformowała nas o konkursie organizowanym przez LCT Airsoft, znanego producenta replik broni ASG, to nie zastanawialiśmy zbyt długo i przystąpiliśmy do pracy.

Praca koncepcyjne i scenariuszowe trwały około dwóch tygodni, w trakcie których Karol Tarasewicz, wraz z Piotrem Marcjaszem stworzyli brudny i zimny świat wczesnych lat 90-tych. Założeniem było wyprodukowanie fabularnego filmu akcji z elemntami branded content, a nie typowej reklamy.

LCT (529 of 565) (Małe)
LCT (525 of 565) (Małe)
LCT (467 of 565) (Małe)

PRODUKCJA

Realizacja zdjęć do filmu potrwała 2 dni zdjęciowe, w trakcie których 30 członków ekipy filmowej, pracowało w ciężkich zimowych warunkach. Lokacje zostały dobrane zgodnie z koncepcją filmu - o ile w filmie nie mamy ściśle określonego miejsca akcji, tak nasze założenie było takie, że ma ono imitować któryś z krajów dawnego ZSRR. Czasu na dokumentacje miejsc i ich  znalezienie, nie było bardzo dużo, ale dzięki pracy pionu produkcyjnego pod kierownictwem Julii Wołodźko, udało się zorganizować miejsca takie jak stara zajezdnia tramwajowa, czy dawny browar mieszczański, które idealnie wpisywały się w koncepcje. Z racji wielu scen akcji do produkcji zostali zaangażowani kaskaderzy, a piecze nad obsługą replik broni sprawowali specjaliści z zaprzyjaźnionego Gunfire. W filmie wystąpili także profesjonalni aktorzy, których reżyserował Piotr Marcjasz - jeden z założycieli FCS.

Reżyserią zdjęć zajął się Przemek Sitek. Do nagrań została użyta kamera RED z obiektywami DZO Pictor Zoom. Sceny akcji nagrywane były przy użyciu kamery zamocowanej na Easy Rigu, co miało na celu dodanie dynamiki do choreografii. Sceny dialogowe były z kolei kręcony przy użyciu steadicama w formie mastershotów, dzięki którym byliśmy w stanie zaprezentować w 360 stopniach bogatą scenografię przygotowaną przez Rafała Osińskiego.

LCT (159 of 565) (Małe)
LCT (40 of 565) (Małe)
LCT (249 of 565) (Małe)

KLIMAT FILMU

Klimat filmu budowaliśmy na wiele różnych sposobów. Lokacje grały tutaj jedną z głównych ról - zbudowaliśmy świat podziemnego handlu bronią, najemników i szpiegów, w zakamarkach dzielinic przemysłowych wielkich miast. Kluczowy był też dobór kostiumów pasujących do ery i klimatu - zajeła się tym Kamila Buturyn. Wybrane przez nas kostiumy, repliki i akcesoria dostarczył Gunfire. W budowniu tonu, ale także narracji, użyliśmy montażu równoległego. Łączył on ze sobą sceny akcji i sceny sprzedaży broni. Przejścia pomiędzy tym scenami zostały zaplanowane już na etapie pisania sceanriusza.

poziom2
poziom 1

BRANDED CONTENT

The Customer jest świetnym przykładem branded content - w zależności od odbiorcy, może on służyć jako ciekawy film akcji, ale także jako film reklamowy. Sceny zakupu broni w nienachalny, subtelny i uzasadniony sposób przedstawiają różne parametry i zalety produktu, nie wybijając jednocześnie z fabuły filmu.

pjon2
LCT (285 of 565) (Małe)
8 (Małe)
pjon 1

Zobacz inne projekty.

Zapytania ogólne:

Wycena produkcji:

Rental sprzętu: