REDBULL

Na zlecenie marki Redbull zrealizowaliśmy serię materiałów promocyjnych we współpracy ze sponsorowanym przez markę atletą parkour, Krystianem Kowalewskim.

ACTION CLIP

player-action-clip-1

MAKING OF

player-making-of-1

OPIS

Otrzymaliśmy od Red Bull Polska propozycję wzięcia udziału w konkursie ofertowym na realizację projektu filmowego wraz z materiałami zza kulis. Bohaterem filmu miał być jeden ze sponsorowanych przez Red Bulla zawodników – Krystian Kowalewski. Jako firma z korzeniami w realizacji i produkcji podobnych filmów, oczywiście podjęliśmy to wyzwanie.

moodboardredbull1920x650

KONCEPCJA

Film miał w lekkim tonie przedstawiać freerunning w niecodziennym dla tego sportu środowisku, czyli górach. Na podstawie wstępnego briefu klienta, przygotowaliśmy zwycięski pitch projektowy składający się ze scenariusza, scenopisu, propozycji lokacji, przedstawienia profesjonalnej ekipy filmowej, propozycji sprzętu filmowego wraz z jego zastosowaniami i uzasadnieniem wykorzystania, moodboardu oraz kosztorysu produkcji.

1-1920×650-1

PREPRODUKCJA

W związku z tym, że byliśmy odpowiedzialni nie tylko za samą realizację filmów, ale także za ich pełną produkcję, działania preprodukcyjne, które musieliśmy podjąć były bardzo rozległe.

1. Location Scouting

Nasze wcześniejsze doświadczenie z freerunningiem pozwoliło dość łatwo wybrać wstępną lokację na realizację filmów – Rudawski Park Krajobrazowy. Oczywiście jest to miejsce bardzo rozległe w związku z tym, musieliśmy poświęcić wiele dni w górach, na wybranie konkretnych miejsc w Parku. Wszystko to przy ścisłej konsultacji i współpracy z klientem oraz zawodnikiem, ale także z władzami parku krajobrazowego.

6-1500×1000-1
3-1500×1000-1

2. Zgody na nagrania

Przeprowadziliśmy szereg rozmów i negocjacji z Nadleśnictwem Śnieżka, będącym organem zarządzającym terenem Rudawskiego Parku Krajobrazowego, co zaowocowało uzyskaniem zgody na filmowanie w określonym terminie. Podczas negocjacji musieliśmy także zadbać o pozwolenie na wjazd odpowiedniej ilości samochodów na teren Parku, co było rzeczą kluczową z uwagi na ilość sprzętu filmowego i ekipy filmowej.

3. Zabezpieczenie medyczne

Z uwagi na charakter filmów istotną rzeczą było także zadbanie o zabezpieczenie medyczne planu filmowego. Miejsca, w których realizowane były kadry filmowe były często trudno dostępne, a teren po którym się przemieszczaliśmy dość ciężki do poruszania. Obecność wykwalifikowanych ratowników medycznych oraz karetki na planie, zabezpieczała życie i zdrowie zarówno członków ekipy filmowej jak i aktora wykonującego kaskaderskie ewolucje.

1-1500×1000-1
4-1500×1000-1

4. Logistyka i planowanie 

Realizacja tak kompleksowego projektu w warunkach górskich wymagała starannego zaplanowania harmonogramu pracy, uwzględniając transport członków ekipy filmowej wraz z przedstawicielami klienta i aktorem. Przy planowaniu pracy ważnym aspektem była także dobra znajomość terenu parku oraz kalkulacja czasu potrzebnego na przejście, czy przejechanie do konkretnych lokacji zdjęciowych, sprawdzenie przejezdności leśnych tras. Dostanie się do większości lokacji, mimo posiadania zgód na wjazd do Parku, wymagało lekkiego trekkingu. Wszystko to musiało zostać przez nas sprawdzone i zaplanowane na etapie preprodukcji.

sekwencjafoto

PRODUKCJA

Realizacja filmów rozdzielona była na 3 dni zdjęciowe, podczas których naszym zadaniem było przygotowanie materiałów do dwóch filmów, jednego klipu do social mediów oraz fotografii. Filmowanie odbywało się równolegle na dwóch jednostkach kamerowych wraz z rejestracją dźwięku. W celu uzyskania jak najlepszej jakości materiału, korzystaliśmy z filmowej kamery RED oraz BMPC 4K. Ponadto realizowane były także kadry z drona DJI Inspire 2 i drona FPV. Niemal każda z przygotowanych sekwencji freerunningowych, była konsultowana z operatorem obrazu, a następnie nagrywana na trzy różne sposoby. Pomiędzy poszczególnymi scenami do głównego filmu, realizowana była sesja zdjęciowa oraz wywiady do making ofa. Realizacja tak rozbudowanego projektu, w tak ciężkich warunkach mogła się powieść tylko dzięki skrupulatnemu procesowi preprodukcji, oraz zdecydowanemu i przemyślanemu kierowaniu planem zdjęciowym.

L1A7540
9-1500×1000-1
L1A7868
L1A7147
7-1500×1000-2
8-1500×1000-1

POSTPRODUKCJA

Red Bull znany jest z wysokiej jakości filmów, w związku z czym wymagania i oczekiwania względem naszego projektu filmowego były duże. Montaż filmów odbywał się równolegle i przebiegał w ścisłej współpracy z klientem. Po uzyskaniu wstępnej akceptacji układek montażowych, zajęliśmy się dalszą postprodukcją, składającą się z sound designu i masteringu oraz korekcji barwnej. Przy postprodukcji filmów pracowało łącznie 6 osób. Klient posiada także ścisłe i rygorystyczne wymagania techniczne odnośnie finalnie dostarczanych filmów, co wymagało starannego przygotowania plików przed ich dostarczeniem. Ponadto każdy z filmów i klipów przygotowany został w 4 różnych wersjach, po jednej na każdy z kanałów przekazu naszego klienta.

SESJA FOTOGRAFICZNA

Na zlecenie Redbull zrealizowaliśmy również sesję zdjęciową z Krystianem Kowalewskim. Na sesję składały się z ujęcia lifestylowe z górskich wędrówek oraz fotografie sportowe z ujęciami niesamowitych skoków i ruchów Krystiana.

a1
untitled
a2

MAKING OF

Realizacja koncepcji projektu wymagała skomplikowanego procesu postprodukcji. Nad VFX pracowało jednocześnie 3 specjalistów. Miesiąc pracy zaowocował stworzeniem ponad 500 masek, 46 laserowych wystrzałów, 4 hologramów, 4 wybuchów, rotoscopingiem, a oprócz tego ponad 70 godzinami pracy przy tworzeniu elementów świata z użyciem grafiki i modeli 3D.

L1A6654

INNE FORMATY

Konkursowy charakter projektu wymagał także przygotowania dużej ilości materiałów promocyjnych w postaci fotografii, zdjęć zza kulis oraz filmowego making ofu i VFX breakdown. Zaplanowanie całej kampanii reklamowej filmu w social mediach, zapewniło nam największą ilość głosów widzów spośród wszystkich uczestników konkursu. Film został też doceniony przez jury konkursu i cała ciężka praca zaowocowała zwycięstwem w kategorii Best Video.

Zobacz inne projekty.